چطوری میشه

چگونه چندین سایت وردپرس را با MainWP مدیریت کنیم

چگونه چندین سایت وردپرس را با MainWP مدیریت کنیم

مدیریت چندین وب سایت وردپرس می تواند به سرعت به یک سردرد کامل تبدیل شود. با به‌روزرسانی‌های مکرر افزونه‌ها و طرح‌های زمینه، مدیریت پست‌ها، صفحات و کاربران، و همچنین پشتیبان‌گیری برای اجرا، ظاهراً می‌توانید زمان بیشتری را به نگهداری سایت‌ها نسبت به انجام هر کار دیگری اختصاص دهید.

اما، با MainWP، می‌توانید تمام وظایف نگهداری وردپرس خود را از یک مکان مرکزی یک ورود، یک داشبورد، و تمام سایت‌های شما را می‌توان به‌روز نگه داشت و با کمترین دردسر پشتیبان‌گیری کرد. مدیریت چندین سایت وردپرس را می‌توان تنها در چند دقیقه انجام داد و به شما امکان می‌دهد بر کسب و کار و مشتریان خود تمرکز کنید.

این مقاله ابتدا شما را با MainWP آشنا می کند. سپس به نحوه کارکرد آن و نحوه شروع مدیریت چندین سایت خواهیم پرداخت.

MainWP چگونه کار می کند

MainWP plugin

MainWP یک افزونه مدیریت وردپرس کاملاً رایگان، کاملاً متن باز و خود میزبان است. با بیش از 7000 نصب فعال و رتبه رضایت 4.9 ستاره، به وضوح جایگاهی برای خود در زمینه مدیریت وب سایت وردپرس ایجاد کرده است.

MainWP یک مجموعه مدیریت وردپرس است که یک داشبورد مرکزی خود میزبان برای مدیریت چندین وب سایت وردپرسی ارائه می دهد. فراتر از به‌روزرسانی افزونه‌ها و تم‌ها، MainWP شما را قادر می‌سازد تا پست‌ها و صفحات را مدیریت کنید، کاربران را کنترل کنید، پشتیبان‌گیری خودکار را برنامه‌ریزی کنید، زمان کارکرد وب‌سایت را نظارت کنید، و موارد دیگر.

وب‌سایت‌های وردپرس نامحدود را می‌توان از یک مکان مرکزی مدیریت کرد، حتی زمانی که در میزبان‌های وب مختلف میزبانی شوند. داشبورد MainWP خود میزبانی می شود، بنابراین تمام اطلاعات مهم در مورد وب سایت های شما در کنترل شما باقی می ماند. هیچ نگرانی در مورد اینکه چه اطلاعاتی جمع‌آوری و ذخیره می‌شود و چگونه ممکن است استفاده شود، وجود ندارد.

MainWP عملکردهای زیادی را در افزونه اصلی ارائه می‌کند، سپس با افزونه‌های پولی که ویژگی‌های اضافی برای پشتیبان‌گیری، بازاریابی، سئو و غیره ارائه می‌کنند، آن را حتی بیشتر می‌کند. در حالی که برخی از برنامه‌های افزودنی رایگان وجود دارد، همه برنامه‌های افزودنی ممتاز تحت یک طرح عضویت، که از 29.99 دلار در ماه شروع می‌شود.

نصب و پیکربندی MainWP

اولین قدم البته دانلود و نصب افزونه داشبورد MainWP است. به شدت توصیه می شود که داشبورد را روی یک نصب تمیز وردپرس نصب کنید، زیرا این کار به حذف هرگونه تضاد افزونه کمک می کند. بیشتر شکایات مربوط به این افزونه ناشی از تداخل با سایر افزونه های نصب شده قبل از MainWP است.

نصب این افزونه بسیار شبیه به نصب هر افزونه وردپرس دیگر است. در داخل مدیریت وردپرس خود به Plugins > Add New بروید و “MainWP” را جستجو کنید. نصب و فعال کنید و آماده هستید.

MainWP General Settings

بعد از نصب، برخی تنظیمات کلی وجود دارد که شما می تواند پیکربندی کند تا روشی که MainWP برای شما کار می کند سفارشی کند.

  • گزینه‌های جهانی: ایمیل اعلان، کرون برای کارهای زمان‌بندی‌شده، ذخیره‌سازی پنهان و داده‌های اولیه SEO از Google را تنظیم کنید.
  • گزینه‌های ارتقا: ارتقاهای موجود را بر اساس سایت یا افزونه یا موضوع گروه‌بندی کنید، نیاز به پشتیبان‌گیری‌های اخیر قبل از ارتقا و پیکربندی به‌روزرسانی خودکار افزونه‌ها، تم‌ها و به‌روزرسانی‌های وردپرس است.
  • گزینه‌های بازگشت داده: تعداد پست‌ها و نظراتی را که از سایت‌های فرزند به داشبورد بازگردانده می‌شوند محدود کنید.
  • گزینه‌های پشتیبان‌گیری: تعداد نسخه‌های پشتیبان ذخیره شده، قالب پشتیبان‌گیری‌ها و اعلان‌های پشتیبان را پیکربندی کنید.

افزودن سایت ها به MainWP

MainWP Add Site

MainWP با نصب یک افزونه فرزند در هر سایتی که می‌خواهید از طریق داشبورد مدیریت کنید، کار می‌کند. به این ترتیب داشبورد MainWP به سایت‌های شما، حتی در میزبان‌های وب، متصل می‌شود.

نصب افزونه فرزند امری ساده است. در مدیریت وردپرس سایتی که می خواهید مدیریت کنید، به Plugins > Add New بروید و MainWP را جستجو کنید. افزونه MainWP Child را نصب و فعال کنید.

هر سایت فرزند باید به صورت دستی به داشبورد MainWP شما اضافه شود. روی دکمه افزودن سایت جدید در داشبورد کلیک کنید و نام سایت، URL، نام کاربری مدیر آن سایت و نام گروه را وارد کنید. گروه بندی سایت های کودک برای سازماندهی سایت های فرزند شما بسیار مفید است. به عنوان مثال، جدا کردن سایت های شخصی خود از سایت های مشتری شما.

اگر نگرانی‌های امنیتی دارید، می‌توانید یک شناسه امنیتی منحصربه‌فرد را به تنظیمات سایت‌های فرزند خود اضافه کنید. این با نیاز به کد منحصر به فرد تولید شده برای مطابقت با زمانی که سایت به داشبورد MainWP اضافه می شود، محافظت بیشتری را فراهم می کند. اگر این مورد را در هر یک از سایت های فرزند خود فعال کرده اید، باید کد را کپی کرده و در صفحه افزودن سایت جدید وارد کنید. همچنین در صورتی که سایت فرزند دارای احراز هویت اولیه HTTP باشد که از دسترسی جلوگیری می کند، می توانید نام کاربری و رمز عبور را وارد کنید.

پس از وارد کردن تمام اطلاعات لازم، می‌توانید روی دکمه افزودن سایت جدید در پایین کلیک کنید تا فرآیند تکمیل شود. می توانید هر تعداد سایت فرزند را که نیاز دارید به MainWP اضافه کنید – هیچ محدودیتی وجود ندارد.

مدیریت چندین سایت

MainWP Manage Sites

وقتی سایت‌های فرزند خود را به داشبورد MainWP اضافه کردید، می‌توانید به مدیریت واقعی سایت‌های خود بپردازید. در حالی که می توانید از هر سایت به صورت جداگانه در داشبورد MainWP بازدید کنید، برای صرفه جویی در زمان واقعی، به MainWP > Sites بروید. برگه مدیریت لیستی از تمام سایت هایی را که اضافه کرده اید (20 سایت در هر صفحه) نمایش می دهد.

صفحه سایت‌ها وضعیت فعلی هر سایت (آنلاین، آفلاین، به‌روزرسانی‌های موجود و غیره)، گروه‌هایی که اختصاص داده‌اید، تاریخ و زمان آخرین همگام‌سازی و موارد دیگر را نشان می‌دهد. علاوه بر این، می‌توانید از این صفحه به داشبورد سایت و حتی مدیر وردپرس دسترسی داشته باشید.

اغلب حتی نیازی به بازدید از صفحه سایت‌ها ندارید، به عنوان صفحه اصلی داشبورد MainWP دارای یک ویجت بسیار مفید در حال حاضر است که همه به‌روزرسانی‌های موجود (موضوع، افزونه‌ها و هسته) را نمایش می‌دهد و به شما امکان می‌دهد به‌صورت جداگانه یا همه به یکباره.

برای عملکرد بیشتر، ممکن است عضویت MainWP را خریداری کرده باشید به برنامه های افزودنی پولی دسترسی پیدا کنید. نصب برنامه‌های افزودنی را می‌توان با وارد کردن اطلاعات ورود به برنامه‌های افزودنی MainWP در MainWP > برنامه‌های افزودنی و کلیک کردن روی دکمه نصب افزونه‌های خریداری‌شده انجام داد.

برخی از برنامه های افزودنی مفیدتر عبارتند از

  • گزارش‌های مشتری (Premium): یک موتور گزارش‌دهی کاملاً قابل تنظیم برای ایجاد گزارش‌ها در مورد به‌روزرسانی‌ها و نسخه‌های پشتیبان برای ارسال به مشتریان شما ارائه می‌کند.
  • WordPress SEO (Premium): با Yoast SEO در تمام سایت‌های فرزند شما یکپارچه می‌شود.
  • Sucuri (رایگان): ابزار SiteCheck Sucuri را یکپارچه می کند. برای اسکن سایت های کودک برای بدافزار.

اگر از یک مدیر وردپرس مانند MainWP استفاده می‌کنید، مدیریت چندین وب‌سایت وردپرس نباید دشوار و زمان‌بر باشد. آوردن تمام سایت های وردپرس خود در یک رابط داشبورد باعث صرفه جویی در وقت شما می شود.

با پیروی از مراحل ذکر شده در بالا، می توانید تمام سایت های وردپرس خود را به چالش بکشید و تعمیر و نگهداری خود را ساده کنید. می‌توانید امروز شروع کنید و در عرض چند دقیقه به‌روزرسانی همه سایت‌هایتان به پایان برسد.

آیا در حال حاضر چندین وب سایت وردپرسی برای مدیریت دارید؟ ما دوست داریم در مورد تجربه شما با آنها بشنویم، به خصوص اگر MainWP را امتحان کرده باشید. اگر سؤال یا پیشنهادی دارید یا فکر می‌کنید ما چیزی را حذف کرده‌ایم، لطفاً در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا